ШАНОВНІ ВЧИТЕЛІ!
Поставтесь до педагогічної праці, як до головного змісту Вашого життя. Створіть у собі вчителя!
Будьте ерудованими, відмінно знайте свій предмет, цікаво та доступно викладайте навчальний матеріал.
Умійте поважати кожного учня і бачити в ньому особистість.
Умійте керувати власними емоціями та розвивати позитивні почуття до дітей.
Навчіться любити дітей. Люблячи їх, не заробляйте дешевого авторитету всепрощенням, невимогливістю – це розбещує дітей.
Будьте справедливими, розумійте своїх учнів.
Будьте вимогливими до себе, самокритичними, не порушуйте педагогічну етику.
Умійте терпляче виправляти його помилки – думки, дії, вчинки; навчіться переконувати.
Будьте ввічливими, доброзичливими, життєрадісними, людяними.
Хай завжди учні бачать у вас старшого друга, порадника, людину, яка підтримає, зрозуміє, дасть пораду.
Ніколи не принижуйте людської гідності дитини, будьте непримиренними до подібних дій Ваших колег.
Станьте вимогливими та будьте витриманими у стосунках з
учнями.
Поради
вчителям для поліпшення настрою
Рекомендації вчителям, щодо підтримки дисципліни в класі
Дисципліна – це умова, засоби й
результат виховання, вона потребує зустрічних зусиль. Головною умовою
дисциплінованої поведінки учнів є доброзичливі відносини між учителями і
дітьми.
Необхідно враховувати, що
дисципліну в класі обумовлюють раніше нагромаджений досвід поведінки учнів,
організованість класу, ставлення до навчання, предмета, вчителя, дотримання
єдиних вимог до учня всіма вчителями, які працюють у класі, загального порядку
умов і традицій даної школи.
При роботі в класі і для
підтримання дисципліни необхідно враховувати наступні правила:
1. Поводьтеся так, щоб учні
відчували, що ви керуєте навчальним процесом, при цьому стимулюйте їхню
активність.
2. Не відволікайтеся на
незначні порушення, моралізування.
3. Дотримуйтеся
доброзичливого, мажорного тону, будьте уважні до кожного учня. Надавайте
необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний оптимістичний
настрій у класі.
4. Стежте за правильністю
постави, проводьте фізкультхвилинки; не допускайте перевтоми учнів.
5. Надавайте учням можливість
частіше працювати у групах – це може бути стимулом до зайнятості кожного,
хорошого настрою і поведінки.
6. Створюйте умови, щоб важкі,
слабкі діти мали можливість відчути себе лідерами.
7. Не принижуйте учнів, не
припускайте образ, сарказму. Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють
зміцненню дисципліни й авторитету вчителя.
8. Будьте привітними.
9. Не виявляйте антипатій до
важких учнів, сподіваючись від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне
ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями.
10. Не припускайте появи
„любимчиків”, це створює зайві проблеми, ускладнює стосунки в колективі.
11. Умійте керувати емоціями,
знайте ціну кожному слову, тонові. Не можна вимагати від дитини те, що під силу
дорослому, будьте терплячими.
12. Не соромтеся виявляти
почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю.
Але не можна висміювати учнів. Дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний
учитель.
13. Підтримуйте контакт з
учнями поза уроками, на заняттях гуртка, позакласних заходах, спільних походах.
14. Зміцнюйте зв’язки з батьками, намагайтеся отримати від них підтримку, але не сподівайтеся, що вони вирішать проблему з дисципліною в класі. Виявляйте коректність у взаєминах з батьками. Постійна негативна інформація, скарги псують відносини, викликають недовіру до вчителя, його можливостей, здібностей навчати й виховувати дітей.