Учні приходить в школу за 15 хвилин до початку занять, чистими і охайними, займають своє робоче місце і готують все необхідне до уроку.
Учні повинні носити шкільну форму:
- хлопчики: сорочка світлого кольору, темного кольору піджак та брюки;
- дівчатка: сарафан, блузка (світлий верх, темний низ).
Не можна приносити в школу і на її територію зброю, вибухові або вогненебезпечні речовини; спиртні напої, наркотики, а також токсичні речовини і отрути.
Не можна без дозволу педагогів йти з школи чи з її території в урочний час.
У разі пропуску занять учень повинен пред'явити класному керівникові довідку від лікаря або записку від батьків про причину відсутності на заняттях. Пропускати заняття без поважної причини не дозволяється.
Учні зобов’язані виявляти пошану до старших, піклуватися про молодших.
Учні зобов’язані берегти як своє майно, так і майно школи.
ПОВЕДІНКА ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ
Коли педагог входить в клас, учні встають на знак вітання і сідають після того, як він відповість на вітання і дозволить сісти. Так само учні вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час занять.
Під час уроків не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати товаришів від занять сторонніми розмовами, іграми чи іншими сторонніми справами.
Якщо учень хоче поставити питання вчителеві або відповісти на його питання, потрібно підняти руку і дочекатися дозволу.
Дзвінок про закінчення уроку дається для вчителя. Тільки коли вчитель оголосить про закінчення занять, учні мають право покинути клас. При виході вчителя або іншого дорослого з класу учні повинні встати.
ПОВЕДІНКА ДО ПОЧАТКУ УРОКУ, НА ПЕРЕРВАХ І ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ ЗАНЯТЬ
Під час перерв між заняттями і після їх закінчення учні зобов'язані:
- навести чистоту і порядок на своєму робочому місці;
- вийти з класу;
- підкорятися вимогам педагогів і працівників школи.
Учням забороняється:
- бігати по коридору та сходах і в інших місцях, не пристосованих для ігор;
- штовхати один одного, кидатися предметами і застосовувати фізичну силу;
- вживати непристойні слова і жести, надто шуміти, заважати відпочивати іншим;
Чергові по класу:
- знаходяться в кабінеті під час перерви;
- забезпечують порядок в класі;
- допомагають учителеві підготувати клас до наступного уроку;
- після закінчення занять проводять посильне прибирання класу.
Вихід за територію школи (за огорожу) під час перерв заборонений.
На території і в будівлі школи не дозволяється жувати жуйку, приклеювати її на меблі, посуд, кидати на підлогу.
Мобільні телефони приносити в школу заборонено.
Учні не мають права під час знаходження на території школи і при проведенні шкільних заходів здійснювати дії, що небезпечні для життя і здоров'я як для них самих так і для оточуючих.
"Секрети успішного навчання"
Вчися, навчаючи:
Саме цей секрет нам хотілося б тобі розкрити першим, тому що надалі він може допомогти тобі освоїти інші.
Отже, повторимо: щоб щось добре засвоїти самому, можна (і потрібно!) Навчити цьому іншого!
Якщо ти вирішив скористатися нашими пам'ятками і освоїти секрети успішного навчання, вибери людини (свого друга, подругу чи просто однокласника, брата чи сестру), якому ти будеш допомагати у навчанні. Звичайно, ця людина повинна погодитися прийняти твою допомогу (ти повинен переконатися в тому, що йому дійсно це потрібно)!
Передавати секрети успіху в навчанні можна і дорослому: мамі, татові, бабусі, дідусеві ...
Тільки не перевантажував інформацією свого слухача, пропонуй її "маленькими порціями"!
Секрети успіху на уроці
Успіх на уроці забезпечує не тільки якісна самостійна підготовка до нього, але й ефективна робота під час уроку. Аналіз відповідей твоїх однокласників допоможе не тільки краще засвоїти матеріал, але й удосконалити твої власні відповіді за формою та змістом.
Запам’ятай, важливе:
- Підготувати все необхідне для уроку до дзвінка.
- Не відволікатися, зосередитися на завданні.
- Не вигукувати з місця, піднімати руку.
- Не жувати на уроці.
- Не базікати з сусідом по парті.
- Не списувати.
- Готувати свою відповідь.
- Дотримуватися правил етикету.
- Сидіти рівно.
- Вимикати мобільні телефони.
- "Переробляти" інформацію.
Готуючись до відповіді на уроці:
1. Згадай зміст матеріалу.
2. Подумай або запиши план відповіді.
3. Виділи найголовніше в темі, при відповіді сконцентруйте на цьому увагу.
4. Кожне положення обов'язково доводь, приводь приклади, але коротко і ясно.
5. Обов'язково роби узагальнення і висновки зі сказаного.
6. При необхідності користуйся таблицями, схемами, посібниками, моделями.
7. Якщо твоя відповідь потребує доведення експериментом, підготуй заздалегідь все необхідне.
Як читати книгу
1. Читай повільно, не поспішаючи – краще запам’ятаєш прочитане.
2. Дочитуй книгу до кінця, не пропускай сторінок.
3. Осмислюй прочитане. Не допускай механічного читання.
4. Для свідомого сприймання ознайомлюйся з анотацією, прочитай епілог.
5. Намагайся охоплювати поглядом цілі фрази, речення, абзаци.
6. Коли зустрічаєш незнайомі слова під час читання книжок, періодики, звертайся до словників, довідників, енциклопедій.
7. Не дочитавши книгу до кінця, вклади закладку на тому місці, де зупинився.
8. Прочитавши книгу, обговори її з товаришами, батьками.
Як працювати з підручником
1. Прочитай увесь навчальний матеріал з метою загального ознайомлення зі змістом.
2. З’ясуй значення незрозумілих слів, термінів, понять і висловів за допомогою словника, по записах у робочому зошиті.
3. Розділи навчальний матеріал на частини для кращого засвоєння.
4. Визнач головну думку автора, зроби записи у формі плану, тез.
5. Прочитай текст ще раз і постарайся переказати його зміст по пам’яті.
Як працювати з текстом параграфа
1. Уважно прочитай текст параграфа, запитання і завдання до нього.
2. Знайди в тексті відповіді на поставленні запитання. Виконай усі завдання.
3. Запам’ятай усі терміни і поняття.
4. Склади план своєї розповіді.
5. Перекажи зміст тексту відповідно до складеного плану, використовуючи у своїй розповіді нові терміни, поняття.
Як скласти план тексту підручника
1. Прочитай заголовок параграфа і подумай: який зміст закладено в заголовок?
2. Прочитай уважно даний параграф і виділи в ньому нові терміни (з’ясуй їх).
3. Розглянь і постарайся зрозуміти малюнки і їх частини, що від6носяться до тексту.
4. Прочитай текст окремо по абзацах і визнач, про що йдеться в кожному абзаці.
5. Склади план прочитаного тексту (пунктами плану можуть бути заголовки абзаців).
6. Перекажи за складеним планом увесь текст, постарайся зрозуміти і запам’ятай його зміст.
7. Дай відповіді на всі запитання в кінці параграфа або на запитання, поставлені вчителем.
Як користуватися навчальною, додатковою і довідковою літературою
1. Використовуючи навчальну, довідкову і додаткову літературу, уточніть, що саме вас цікавить.
2. Подумайте, де найбільша можливість одержати відповідь на запитання, що вас цікавить: у підручнику, довіднику чи додатковій літературі.
3. Насамперед використайте підручник, потім – довідник, а тоді – додаткову літературу.
4. Відкриваючи книжку, спочатку прочитайте зміст і покажчик термінів, назв.
5. Залежно від мети використайте такі види читання:
§ Читання-перегляд, коли книжку переглядають швидко, зупиняючись на окремих сторінках (мета такого перегляду – перше ознайомлення з книгою, одержання певного уявлення про її зміст);
§ Вибіркове читання або неповне, коли читають не весь текст, а тільки потрібні місця;
§ Читання з різних видів записів прочитаного.
6. Відшукавши у книзі потрібний розділ, параграф чи сторінку, не обмежуйтеся побіжним поглядом, а випишіть потрібну для себе інформацію, виділіть основне, складіть план прочитаного.
Як писати реферат
1. Визначити тему.
2. Підібрати літературу:
а) документи, першоджерела;
б) монографії, довідники, збірники:
в) газетні та журнальні матеріали.
3. Грунтовно вивчити літературу. Читаючи книги, необхідно робити виписки цитат, основних думок.
4. Скласти список розділів, який може бути і планом реферату.
5. Продумати план реферату, можливе його розширення.
6. Систематизувати опрацьований матеріал.
7. Остаточно продумати та уточнити план реферату. Обов’язково включити в план актуальність теми і її значення.
8. Написати реферат.
9. У кінці реферату слід поставити список використаної літератури.
10. Бібліографічний опис джерела в списку літератури подається за такими правилами:
· Для книг слід вказати: прізвища та ініціали авторів, назви книг, підзаголовкові дані, місця і назви видавництв, роки видань, кількість сторінок;
· Для журнальних статей зазначають: прізвища та ініціали авторів, повні назви статей, скорочені назви журналів, роки, номери, томи, випуски, сторінки;
· Дшя статей із книг та неперіодичних збірників повинні бути зазначені прізвища та ініціали авторів, назви статей, видань, у яких вміщені статті, місця видань, видавництва, роки видань, сторінки.