Не боятися брати участь у різноманітних конкурсах.
Знати, чого вчити та як найкраще вчити.
Постійно дізнаватися щось нове із книг, журналів, телебачення, Інтернету; якнайбільше розповідати учням на уроці, не боячись, що вони не зрозуміють.
Крім традиційних форм роботи, використовувати сучасні технології, не забуваючи про досвід учителів-новаторів, їх ноу- хау в роботі.
Не боятися вчитися у своїх колег та в учнів.
Відвідувати уроки своїх колег, особливо в тих класи, де справи кепські. У такий спосіб можна знайти відповіді на багато нагальних запитань.
Не сварити привселюдно своїх учнів — це ваші діти, а ви — їх шкільна мама.
Ніколи не дозволяти дітям пліткувати про батьків, і самому також не сварити батьків у присутності їх дітей.
Не забувати, що учень — не «чистий аркуш паперу», а унікальна й неповторна особистість, яка має власні погляди й життєвий досвід у вигляді емоцій, почуттів, переживань.
Молодому вчителеві Слід навчитися
Варіювати голосом, берегти і намагатися не напружувати його.
Обирати ті форми роботи, що допомагають досягти результату на уроці (для цього потрібно відмінно знати методику викладання предмета).
Розв’язувати будь-яку складну ситуацію.
Працювати над мовленнєвими помилками учнів не тільки на уроці, але й поза ним.
Детально продумувати урок, акцентуючи увагу учнів на головному, тобто на тому, чого ви повинні навчити їх.
Раціонально використовувати час на уроці.
Організовувати урок у такий спосіб, щоб учні сказали: «Як швидко минув урок!»